Pages

salam blogger....

sory la sangat-sangat noh pasai aku xdapat nak update tiap-tiap hari blog ni lani....minggu ni minggu exam...aku sibuk sikit......sori noh.....

sebenarnya aku serius nak update blog ni tiap-tiap hari.....walaupon follower aku x ramai janji aku dapat share knowledge dengan hampa semua.......xpa lama-lama ramai la follower aku....hahahha.........

hari ni meh cek nak cerita pulak pasai keluarga power.....kalau sebelum ni cek cerita pasai orang tua pon power kan pasai boleh lagi dia mengandung walaupon dh cecah umor 66 tahun...hahaha...tap hat yang ni pulak pasai keluarga yang ada anak sampai 18 orang...hahah.ramai kan....rasa-rasa cek la kan depa beranak tiap2 tahun paaa....hahahahha....jom baca artikel ni....


Pasangan suami istri, Gil dan Kelly Bates memang amat suka dengan anak-anak. Mereka ‘kecanduan’ memiliki banyak anak. Sampai saat ini pasangan asal Tennessee-Amerika ini telah memiliki 18 orang anak.Sebulan yang lalu lahir anak ke 18 mereka. Dan mereka akan memprogram untuk mendapatkan anak selanjutnya. Mereka agaknya memang tidak ingin ketinggal dengan keluarga Dugars yang merupakan keluarga dengan anak terbanyak di dunia saat ini 19 anak!
Mereka tertinggal satu angka dari keluarga besar asal Arkansas itu. “Kami ingin punya anak lebih banyak jika Tuhan memang menginjinkan,” ungkap Gil yang saat ini sudah berusia 45 tahun.
Menurut menurut mereka anak-anak adalah anugerah dari Tuhan dan titipan yang harus dijaga sebaik-baiknya. Sementara itu sang istri, Kelly mengaku kalau anak-anak membawa kebahagian. Tangis bayi adalah anugerah terindah.
“Kami tidak pernah membeda-bedakan. Apakah bayi yang lahir itu perempuan atau laki-laki. Semua sama, mereka membawa kebahagiaan tersendiri,” imbuhnya. Pasangan yang menikah 23 tahun lalu itu memang bangga punya banyak anak.
Kelly saat ini berusia 43 tahun dan ia hamil dan melahirkan hampir setiap tahun. Anak tertua mereka telah berusia 21 tahun dan paling kecil berusia 1 bulan.
Saat ini keluarga besar itu tengah menambah fasilitas ruangannya. Saat ini saja sudah ada 5 kamar tidur, 8 kamar mandi, 2 dapur, sebuah ruang makan ekstra besar, ruang menyusui dan ruang belajar.
Keluarga itu sedikitnya menghabiskan 48 butir telur, 4 pak bacon, dan 40 lembar roti untuk saparan pagi. Meskipun semua serba ramai dan besar, kelaurga yang menjalankan bisnis penjualan kayu itu saling menjaga dan membantu satu sama lain.
Namun yang paling mengherankan awalnya keluarnga ini tidak ingin punya anak sejak awal mereka menikah.

sama-sama lah kita mencontohi keluarga depa ni...dapat anak banyak-banyak...hahahahha

3 Responses so far.

  1. pehhhhh

  2. thoooodia.,sakan aih.,
    btw,typing error tu kot.,"suamai"
    -Alahai~

  3. hahah.......
    sori2.....
    kalut type post tu pasai sibuk sikit..
    heheh

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...