Pages

salam blogger.........

kayoooooooooooooooooooo................hahhaha....sapa xmau duit AS$1 juta.......banyak tu......kalau dalam duit Malaysia,mau cecah 3 juta lebih......sebab tu la orang selalu cakap,akal itu lebih tajam dari mata pedang....memang betoi la tu,mata pedang tajam lagu mana pon kalau jual berapa ringgit ja bole dapat....tapi akal hat lagi tajam bukan takat mata pedang ja,anak pedang,bapak pedang,tok pedang pon bole dapat...hahhah.....jom baca kisah millionaire ni jom....



Seorang kerani kerajaan dengan gaji bulanan cuma AS$130 (RM399) menjadi peserta pertama yang pernah memenangi AS$1 juta (RM3.07 juta) dalam rancangan kuiz popular di negara berkenaan.
Kemenangan Sushil Kumar dalam kuiz Who Wants to Be a Millionaire versi India menjadikannya ikon kepada jutaan belia di India yang mahu membebaskan diri mereka daripada belenggu kemiskinan.
Kejayaan pemuda berusia 26 tahun yang berasal dari pedalaman negeri Bihar, timur India itu mirip plot filem popular 2008, Slumdog Millionaire.

Filem tersebut yang memenangi beberapa anugerah Oscar, mengisahkan tentang seorang pemuda miskin yang menjadi kaya selepas memenangi kuiz berkenaan.
Kumar dan isteri yang baru lima bulan dikahwininya menangis semasa hos rancangan itu, Amitabh Bachchan, menyerahkan cek AS$1 juta kepada mereka selepas dia berjaya menjawab semua soalan dengan betul.

"Anda mencipta sejarah. Kecekalan dan keazaman anda membolehkan anda pergi begitu jauh dalam program ini," kata Bachchan.
Program yang dirakam pada Selasa lepas itu akan ditayangkan di India pada minggu depan.
Bercakap mengenai kemenangannya, Kumar berkata, dia terpaksa menonton rancangan kuiz itu di rumah jiran kerana tidak mampu membeli set televisyen.


Menurutnya, dia akan menggunakan sebahagian wang kemenangan tersebut untuk menduduki peperiksaan pentadbiran awam bagi menjamin masa depan yang lebih cerah.
Sebahagian lagi wang tersebut akan digunakan untuk membeli kediaman baharu buat isterinya, membayar semua hutang ibu bapanya dan dijadikan modal untuk adik-beradiknya membuka perniagaan kecil.

macam biasa la,sebagai nasihatnya,rajin-rajin la baca paper,pasai selalu soklan hat cek  dok tengok dalam rancangan kena tanya dalam Who Wants to Be a Millionaire tu selalu rasa ada dalam paper ja...general knowledge kot....hahahha.......bila dah dapat duit tu,goyang kaki gosok gigi ja la.............hahahhahah

Reactions: 

salam blogger.....

walaupon bulan puasa dah pon lepas,tapi ibadah puasa still lagi ada....sapa kata puasa untuk bulan ramadhan ja......puasa ada banyak lagi sebenaqnya.......xkisah la ganti puasa masa hat xpuasa bulan ramadan ka,macam-macam lagi la....hahahahha

kalau kat malaysia ni,biasanya kita puasa nak dekat 12 jam....tu pon temengah-mengah lagi....sebenaqnya ada lagi tempat hat puasa lagi lama.....haaaaaaaaa...jom baca....



Umat Islam di Sweden mengerjakan ibadat puasa bulan Ramadan lebih sukar pada tahun ini ekoran terpaksa berlapar lebih lama, menjangkau 18 jam sehari kerana musim panas di utara Eropah.
Presiden Liga Islam Sweden, Omar Mustafa berkata, ekoran isu itu, beberapa imam dan pertubuhan Islam berbeza pendapat tentang bagaimana penganut Islam di utara Eropah perlu berpuasa.

Belum ada sebarang keputusan berhubung perkara itu dicapai setakat ini, katanya.
"Ia terpulang kepada setiap individu untuk memutuskannya, tetapi itu tidak bermakna anda perlu berpuasa sepanjang hari.

"Islam memberikan umatnya banyak pilihan," kata Omar kepada akhbar Sweden, The Local.
Bermula 1 Ogos lalu, umat Islam di Eropah mula berpuasa bulan Ramadan yang jatuh pada musim panas di mana waktu siangnya lebih panjang daripada biasa.
Sebagai contoh, pada Isnin lalu di bandar Umea di utara Sweden, terbit fajar bermula pada pukul 3.47 pagi waktu tempatan dan matahari terbenam pada pukul 9.41 malam, iaitu hampir 18 jam.
Isu itu kini masih dibincangkan oleh Majlis Fatwa dan Penyelidikan Eropah (ECFR) yang melibatkan imam-imam di seluruh Eropah.

"Isu ini sebenarnya telah lama dibincangkan dan tahun ini kita mengikut pergerakan matahari, tetapi perbincangan masih dijalankan," kata Omar.

Bagaimanapun cabaran itu sedikitpun tidak menjejaskan umat Islam di negara ini untuk menjalani ibadat berpuasa, malah menurut rangkaian pasar raya Coop, jualan mereka meningkat terutamanya barangan keperluan sepanjang Ramadan ini.

"Kami mendapati jualan buah- buahan, sayur-sayuran, daging halal dan kurma meningkat," kata pegawai media Coop, Louise Stephan.
Menurut anggaran agensi separa kerajaan, terdapat kira-kira 200,000 penduduk Islam di Sweden daripada sembilan juta penduduk negara itu.




macam biasa la,sebagai nasihat,puasa tu bagi la penoh........serius sakit kot time nak ganti balik........kalau orang pompuan tu,paham-paham ja la.....................hahah....

Reactions: 

salam blogger....

banyak dah tempat-tempat yang hebat lagi menterbeliakkan mata dah cek tengok kat dunia.......xperlu pi jauh-jauh,kat malaysia sendiri ni pon dah banyak tempat yang menarik...contohnya menara KLCC tu....kalau sapa hat buleh dok kat tingkat ats sekali tu,tobat aih mesti dia kata  "cek la orang paling tinggi kat dunia ni,hat laen semua rendah" ......hahahaha........tapi pernah ka kita terfikir macam mana bangunan ni terbina dan apa pulak akan terjadi sekiranya bangunan tu nak runtuh dah..........jom baca jom....


Mercu tanda India yang sering dianggap satu daripada tujuh keajaiban dunia, Taj Mahal, bakal runtuh dalam tempoh lima tahun lagi, kecuali langkah segera diambil bagi mengukuhkan asasnya.
Bangunan marmar berusia 358 tahun itu menjadi daya tarikan paling popular di India dan dilawati kira-kira empat juta pelancong setahun.

Terletak di Agra, Taj Mahal berdepan dengan pelbagai masalah persekitaran apabila sungai yang terletak berhampirannya diancam pencemaran serta aktiviti perindustrian serta penebangan hutan.
Aktivis berpendapat, asas yang menampung bangunan Taj Mahal semakin lemah dan longgar.

Beberapa retakan dikesan di bahagian makam dalam Taj Mahal pada tahun lalu, manakala empat menara yang ada di bucu bangunan itu menampakkan tanda condong.

Taj Mahal dibangunkan pemerintah Mogul, Shah Jahan, yang bersedih akibat kematian isteri tercintanya, Mumtaz Mahal, ketika melahirkan bayi.

Imej Taj Mahal yang selalu dikaitkan dengan romantik turut menjadi perhatian selebriti dan kerabat diraja, termasuk Puteri Diana, yang pernah bergambar di depannya selepas rumah tangganya dengan Putera Charles menemui kegagalan.

Sejarawan India, Prof Ram Nath, berkata kedudukan Taj Mahal terletak berhampiran tebing Sungai Yamuna yang semakin susut.

“Keadaan ini tidak pernah dijangka pembinanya.

“Sungai Yamuna adalah sebahagian daripada reka bentul Taj Mahal dan jika ia mati, Taj Mahal juga tiada maknanya lagi,” katanya.

macam biasa la,lawat la tempat-tempat yang menarik kat atas dunia ni selagi hidup.....bak kata orang,jauh perjalanan,luas pemandangan....betoi ka dak cek xtau....hahah

Reactions: 

salam blogger....

haaaa...kalau selalu cek dok tengok la orang lelaki selalu dok kalut-kalut nak sikat rambut bila dah buang helmet...pompuan pon apa kurangnya.....tambah pulak kalau hat baru dok rebonding rambot......punya la muka ketat kalau tengok rambot depa kusut........hahahah....

tapi lani,hampa xperlu risau kerana helmet zaman lani semakin lama semakin canggih...hahahahha..jom baca jom.....




Kebanyakan orang cuba mengelak menggunakan topi keledar berambut.
Namun, topi keledar yang dilengkapi rambut ini membuatkan rambut anda terurus dan boleh disikat setiap masa.

Sekumpulan pereka dari Kazakhstan muncul dengan produk topi keledar yang akan menarik perhatian orang apabila anda memakainya ketika menunggang motosikal.
Ia termasuk topi keledar dilengkapi rambut berwarna kemerahan - lengkap dengan telinga - dan rambut pendek coklat dengan anting-anting di telinga.

Rekaan itu dicipta agensi pemasaran Good! di Almaty, Kazakhstan
.
macam biasa la,cek pon xtau nak bagi nasihat apa......cuma kalau rebonding rambut hat mahal tu,pakai jari pon bole...tapi kalau hat murah tu,pakai dawai besi pon x jadi apa........hahah

Labels:
Reactions: 

salam blogger.............

memang kaku dah jari aku nak menulis ni...lama gila dah xupdate......

disebabkan akhbar harian metro zaman lani banyak dah cek dok tengok berita semua hat pasal seks....haishhhhhh......tiap-tiap ari mesti ada ja berita pelik-pelik kat harian metro...untuk lebih informasi dan berita-berita panas,hampa usha la sendiri......haha...tapi hari ni nak cerita kes rogol kantoi....hahah...bongok gila......aku ingat kuda ja boleh buat,anjing pon bole buat...hahaha..jom baca jom........




Seorang datuk bernama Eugene Hickman dan berumur 54 tahun dikenakan tuduhan melakukan kejahatan terhadap haiwan setelah cucunya menangkap basah dirinya dalam keadaan telanjang dan hendak memperkosa anjing.

Dia yang berasal dari DeFuniak Springs, Florida, Amerika Syarikat (AS), ditangkap sherif dari Walton County Sheriffs setelah pihak keluarganya melaporkan, bahawa cucunya sendiri melihatnya di atas badan anjing mereka yang berumur tiga tahun.

Menurut laporan itu, Hickman mengatakan dia ingin mencuba melakukan seks dengan anjing namun sayangnya gagal memasukkan penisnya ke lubang kemaluan anjing tersebut. Dia berjanji di depan polis tidak akan melakukan kejahatan itu lagi sementara anjing jenis bulldog itu dibawa ke pusat pengumpulan haiwan untuk diperiksa lebih lanjut..

macam biasa la,sebagai pengajaran,carilah pasangan yang sesuai agar tidak terkantoi...malu kalau kantoi.......hahahhaha

Labels:
Reactions: 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...